15 Şubat 2015 Pazar

BİLMEMEK ÜZERİNE !!!




BİLMEMEK ÜZERİNE!

                Hızır as. Hz. Musa’ya uçsuz bucaksız denizin kenarındaki  gagası ile su içen bir kuşu gösterir ve der ki,

-İşte bu deniz gerçek bilgidir. Kuşun gagası ile aldığı su ise senin benim ve tüm insanların bilgisidir. Haydi, o suyun içinden kendi bilgini çıkart!

Bildikçe öğrendikçe insan ne çok bilmediği şey olduğunu öğreniyor.

Son seneler, hayatımda değil ama bakış açımda, fikirlerimde dünya görüşümde ne çok şey değiştirdi.

İletişim sosyolojisi, İletişim psikolojisi, Davranış bilimleri, Siyaset bilimi, Siyasal düşünceler tarihi,  İletişim süreçleri, Ekonomi, Anayasa Hukuku, İletişim Felsefesi ve daha onlarca ders.

Bir topun peşinde koşan 22 adam görürken artık defans oyuncusu, kaleci, santrafor görmeye başladım. Okumayı sökmeye tabelalarla başlayan teyzeler gibiyim

-Eee-mii-nöö-nüü  iss-kee-lee-sii 

''Eminönü iskelesi''

-Lezzz lezz-lezzett pii-dee  saa-loo-nu

''Lezzet pide salonu''

İnsanları, medyayı, siyaseti, ekonomiyi   okumaya çalışıyorum

Artık reklam kokan hareketlerin, tribünlere oynamaların, toplum mühendisliği çabalarının, propaganda tekniklerinin ayırdına varıyorum.

Henüz çözüm önerilerim yok, olacak mı onu da bilmiyorum.

Memnun muyum?

Bilmiyorum ki!

Bir yanım da  tabeladaki yazıları  sökünce, savaş kazanmış komutan gururu  yaşayan teyze var.    Bir yanımda 70’li yıllarda elinde tahta bavuluyla, Haydarpaşa istasyonunun merdivenlerinden inen köylü delikanlı şaşkınlığı ve korkusu.

Öğrendikçe ne çok öğrenilecek şey varmış duygusunu  yaşıyorum 
                Medyadaki  siyasetteki  ekonomideki  gördüklerim kendiliğinden spontane  olaylar olmaktan çıktı. Artık parçaları bir araya getirmeye başlıyorum. Global bir köye dönüşen Dünya dev bir  sosyal  laboratuvar gibi görünüyor.

Daha yolun başındayım alacağım daha çok mesafe var ve ben mutluyum! şaşkınım!, endişeliyim!, umutluyum!  Ve artık daha az konuşuyorum!

Bilmek bir yükmüş onu anladım.

Bilmemek ne güzel her şeyi biliyorsun!

 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder