15 Aralık 2014 Pazartesi

GÖNÜL AYNASI


      Hz Yusuf’un bir dostu ona hediye göndermek ister .Uzun uzun düşünür, değerli ne gönderebilirim diye.En sonunda gümüş bir ayna alıp yazdığı bir notla Hz Yusuf’a gönderir.
Hz Yusuf dostundan gelen hediyeyi açar çok memnun olarak notu okur.Şöyle diyordur  dostu notunda..
     -Canım efendim size layık bir hediye göndermek için çok aradım,çok düşündüm.
     -En sonunda karar verdim ki size sizden değerli bir hediye bulamam.
    - Bu aynayı gönderiyorum ki ona baktıkça kendinizi göresiniz..


     Çok çirkin zenci bir köylü yolda giderken toz toprak içinde bir ayna bulur.Daha önce hiç ayna görmemiş olan köylü hayretle inceler,sonra aynayı elinden atar ve söylenir kendi kendine.
    - Tevekkeli ,bu kadar çirkin olmasaydın seni böyle yola atmazlardı…
      İşte iki ayna hikayesi..
      Gönül aynanız güzel görsün dostlar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder